Verslag : Ganda A - Blauw Wit A : 17 - 14  (8-7)
V1: Lander (5), Imke (4), Jan, Zoë (1)

V2: Jelle (1+s), Ana, Kobe (1), Lotte
Wissels : Riet (1), Ruben

De inzet van de wedstrijd was bij aanvang zeer duidelijk.  Ganda wou hun veldtittel thuis vieren met een zege én hun supporters.  Blauw Wit moest winnen om de kansen op het spelen van de Runner Up in eigen handen te houden.  De wedstrijdomstandigheden waren alvast ideaal.  Zonnig weertje, geen wind en best wat volk naast de lijn !!

Het is Ganda dat de wedstrijd in handen neemt.  De heer van Lander was zeer gefocust en scoort bij aanvang viermaal op een rij.  Hij mist geen enkele kans.  Imke redt in de beginfase de meubelen en scoort haar doeltjes, zodat Blauw Wit kan aanklampen.  Later komt Lander haar bijstaan en geeft zijn heer lik op stuk door vijfmaal te scoren.  Maar het is het vak van Jelle dat “niet thuis geeft”.  Ze korfballen kans na kans bij elkaar, maar de bal gaat niet door de mand.  Vaak lijkt het brutte pech, maar even vaak vliegt de bal nauwelijks in de richting van de gele mand.  De coaches zijn er bij gaan zitten, je zou voor minder !  Het zijn tenslotte de spelers op het veld die het moeten doen.

Na de rust komt er helaas geen beterschap !  Soms nadert Blauw Wit tot op twee goals en borrelt er wat hoop in het team.  Het gaat van 13-11, 15-13, naar 16-14, maar de realiteit blijft helaas dat het vak van Kobe, Ana, Jelle en Lotte het nalaat om te scoren.  Riet wordt bij hen nog ingebracht en maakt haar goal, maar de kentering komt er niet.  Als één vak op een ganse wedstrijd slecht drie doelpunten scoort, is de realiteit dat er zelden gewonnen wordt.  Dit geldt ook voor onze Panters.  Ganda was gretiger, had meer goesting en werkte veel minder kansen genadeloos af.  Na het laatste fluitsignaal vierde ze uitbundig hun veldtittel.  Het is hen van harte gegund.

Volgende week staat Verde op de agenda.  De kans is zeer groot dat dit de laatste wedstrijd van het seizoen 2023-2024 zal worden.

De zijlijn...