Verslag : Boeckenberg A – AKC/Luma A : 22 – 13 (14-6)
A: Joppe B (2), Lucas DR (4+s), Lisa VG (3+s), Lauren S (2)

V: Jordan DV (4), Tess V (1), Tibo D (4), Amber E
Wissels : Dennis DV, Seppe C, Rani VH, Fauve VG

Scheidsrechters : T. Vlaminckx, N. Pekaar

De hemel is opgeklaard, de storm gaan liggen : een prima korfbalweertje.  Onze spelers zijn klaar voor deze topontmoeting.  Heeft deze wedstrijd tussen 2 ploegen die zeker zijn van stek 1 en 2 in de rangschikking nog belang ?  Zeker.  Eerst en vooral is er het prestige, vervolgens geeft stek 1 in de kruisfinales misschien een iets makkelijkere tegenstander.  Er werden daarom redelijk wat supporters verwacht.  Hoe uitnodigend het zonnetje en de gematigde temperatuur ook waren, van een echte toeloop langs de lijn was geen sprake.  Gert had voor de gelegenheid het dames kwartet wat door mekaar geschud en startte met de sterkste opstelling.

Misschien duurt het door herschikte vakken bijna 5 min. voor de eerste bal door de mand gaat : een schot tegen Jordan.  Het is nog 2 minuten wachten voor ik de gelijkmaker van Lucas kan noteren.  Na een ongelukkig contact moet een dame van AKC het veld verlaten.  De buil onder haar oog spreekt voor zich.  We wensen haar een spoedig herstel.  Vanaf dan nemen onze panters geleidelijk aan de match in handen.  Halverwege staat er een 4 punten-kloof op het bord.  Coach Kevin van de bezoekers had net een time out genomen om zijn spelers wakker te schudden.  Daarna wordt het verschil alleen maar groter.  Temeer daar de bezoekers ook een stip missen – had de inloper niet moeten tellen ? – en mogelijk een stip niet krijgen.  De rode meute roerde zich luidruchtig.  De kwaliteit van het spel van hun spelers werd er niet beter door.

In de kleedkamer van de bezoekers zullen er enkele harde woorden gevallen zijn, denk ik.  In ieder geval begint AKC de tweede helft aan een offensief in een poging de kloof te dichten, zo niet toch te verkleinen.  Even lijkt dit te lukken.  Met 3 stippen op rij naderen de bezoekers tot op 5 doelpunten.  Dichter geraken ze niet.  En als Lauren zowat halverwege een schot tegen Tibo countert, 18-12, heb ik de indruk dat AKC het voor bekeken houdt.  Gert brengt Dennis en Rani tussen de lijnen voor Lucas en Lauren.  Later ook Seppe ipv. Jordan.  Hij gunt tevens de afscheidnemende Fauve haar “moment de gloire” en onze spelers op de bank moedigen Tess Matthis aan om haar te laten scoren.  Dat plannetje lukt niet, maar van de applausvervanging kort voor het einde geniet ze met volle teugen.

Als onze panters tegen Leuven een punt pakken, verzekeren ze zich van de eerste plaats.  Wie hun tegenstander dan wordt ?  Daar zijn nog 3 kandidaten voor : Floriant, Kwik en Voorwaarts.  De teerlingen worden geworpen in de laatste wedstrijden van de reguliere competitie op 19/05.

Na de wedstrijd kreeg Fauve een afscheidsspeech.  Of was het een welkomstwoord bij The Rockers ?  Ze werd na de wedstrijd van de B-ploeg bedacht met bloemen, fotokader, een ingelijst shirt en nu krijgt ze een gouden panterbeeldje.  Een mooie exit en een dikke dank u wel voor jaren van toewijding en inzet in onze topgroep.