Verslag : Boeckenberg A – AKC/Luma A : 32 – 25 (15-17)
A: Tess V (1+s), Thomas T (9), Nikki S (3+s), Joppe B (2)
V: Tine P (2), Tibo D (3), Lisa VG (3), Lucas DR (5+2s)
Wissels : Dennis DV, Jordan DV

Scheidsrechters : S. De Jongh, J. Mertens

Wie herinnert zich nog de wedstrijd tegen AKC/Luma van vorig jaar ?  Een lege tribune, wegens Covid-maatregelen, en al bijna even lege manden, wegens amper 25 doelpunten, waarvan eentje meer voor de bezoekers.  Voor deze match is er meer belangstelling dan de vorige 4.  Een goed gevulde tribune met de AKC-supporters die altijd voor sfeer zorgen.  Eindelijk nog eens een setting zoals we ze graag hebben.
Ondanks zijn eerder korte invalsbeurt in de B-ploeg start de van ziekte herstellende Jordan op de bank.  Geen wijzigingen dus in de ploeg die vorige week Kwik domineerde.

Dat de intenties er zijn toont Tess meteen in de eerste aanval.  Vechten om een rebound tegen een dame en een heer van AKC recupereert zij half vallend half liggend de bal en bedient de vrije Joppe onder de korf.  De bezoekers zijn niet lang onder de indruk.  Na een stip tegen Tibo zorgt een scherp afwerkende Jerre DL met twee schoten voor het eerste kloofje.  Thomas weet meteen wat hem in de volgende verdedigingen te doen staat.  Het gaat razend snel en elke aanval is zowat een doelpunt.  Na een schot van Nikki, een tegen Tibo, een van Lucas, een van en een tegen Lisa staat het na 4 min. 4-5.  Iedereen hapt even naar adem.  Even maar, want het doelpuntenfestival gaat onverminderd voort.  Langs beide zijden overigens, met 9 min. te gaan noteer ik 10-10, een schot van Lisa.  Thomas had voordien de toeschouwers getrakteerd op een inloper met een mooie fake pas.  In die laatste minuten van de eerste helft werkt AKC/Luma scherper af dan onze panters en dreigt weg te lopen in de score met drie doelpunten op rij.  Johannis grijpt in met een time out.  Het blijft knokken voor onze panters om bij te blijven.  Drie min. voor rust krijgt Lucas een nieuwe tegenstander en die is hem in de volgende aanval te snel af.  In de laatste min. kan Lucas van op de stip de ruststand vastleggen.

Van 32 doelpunten in een helft daar moet een mens even van bijkomen.  Niet zo onze panters.  Zij gaan meteen in het offensief.  In de eerste aanval mikt Thomas raak.  Nadat Joppe een stip mist, geeft Thomas de volgende aanval een knappe assist aan de inlopende Joppe, zodat de score toch gelijk wordt.  Lucas zorgt voor de break : eerst met een stip en, na een time out van AKC/Luma, met een afstandsschot, 19-17.  Na deze 4 doelpunten op rij van onze panters proberen de bezoekers verwoed de kloof te dichten.  Driemaal scoren ze de aansluitingstreffer, evenveel keer worden ze gecounterd, door Tess van op de stip, door een schot van Lucas en door Lisa met een korte kans.  Halverwege deze helft begint AKC/Luma problemen te krijgen om te volgen en in de laatste 5 minuten moeten ze de rol definitief lossen.  Eerst zorgen een inloper van Tess en een schot van Thomas voor de 4 verschil.  Wat de bezoekers ook proberen ze krijgen dat verschil niet meer weg.  Jari H wordt vervangen voor een tweede schutter in het vak van Thomas en Joppe.  Jerre DL gaat onder de mand tegen Thomas, maar de afwerking faalt.  Lucas zorgt dan voor de 5 puntenkloof.  Deze wordt nog wel gecounterd, maar een tweede inloper met fake pas van air Thomas doet de veer breken.  Na doelpunten van opnieuw Thomas en Tine, krijgen Thomas en Lucas een verdiende applausvervanging.  Met in de laatste 20 sec. nog een stip voor elke ploeg maken de scheidsen een einde aan de wedstrijd.

Spelers en staf van AKC/Luma liepen er na het affluiten beteuterd en ontgoocheld bij.  Ze konden geen vervolg breien aan een formidabele eerste helft.  Onze panters daarentegen leken meer vastberaden dan ooit en gingen door op hun elan : scherp afwerkend, sterk in de verdediging en met veel controle en zelfbeheersing.  Alle spelers verdienen een pluim.  De uitblinkers kregen een applausvervanging.  Dit was korfbal van de bovenste plank en daarin had AKC/Luma een groot aandeel.  Want je hebt 2 goeie ploegen nodig om zo’n spektakelstuk te brengen.  Dank u wel uit naam van alle supporters.

Volgende week zondag gaan we voor de laatste zaalwedstrijd voor het nieuwe jaar naar Putse, thuis dikwijls een moeilijke klant.  Niet in de val trappen dus, met beide voeten stevig op de grond.

Voor wie zin heeft om deze wedstrijd te (her)bekijken, kan hiervoor terecht op volgende link.