Verslag : ATBS A - Blauw Wit A : 16 - 24 (6-8)
A: Brent (2+s), Thomas (5), Nina (3), Imke (1)
V: Kobe (5), Jan (2), Karo (2), Yentl
Wissels: Nils (2), Domien (1)
Scheidsrechter : Robert Hansen

Nadat ik me door het absurde immer verkeersdrukke centrum van Mortsel had gemanoeuvreerd, zocht ik tevergeefs naar een parkeerplaats op de piepkleine parking van de Sporthal in de Drabstraat. Na een voorzichtige infiltratie tussen twee paaltjes, stalde ik mijn motor(fiets) bij de andere fietsen.  De B-ploeg was op dat moment al bezig een kleine voorsprong uit te bouwen, die uiteindelijk tot een ruime zege leidde.
De A-ploeg van ATBS was op de gladde grasvlakte van het Rivierenhof een lastige klant gebleken met enkele snelle en schotvaardige heren. Het heeft ook een speler op maat van Kobe.  Met een nipte overwinning tegen Technico en een nipte nederlaag tegen Spartacus/NDN laat de tramploeg niet bepaald in zijn kaarten kijken.

In onze eerste aanval vliegen de ballen vrolijk naar de mand tot Brent er met een raak schot uit het achterveld een eind aan maakt. De thuisploeg countert meteen en loopt dank zij twee doorlopers verder uit.  Nina brengt het kleinste verschil, 3-2.  De wedstrijd is amper een paar minuten bezig.  Na een paar gemiste kansen kan Nina ook effenen.  Heftig zo’n start en beide ploegen moeten hier blijkbaar gedurende bijna 7 min. van bekomen.  Uiteindelijk rondt Jan een snelle aanval, opgezet vanuit verdediging, af.  De heer tegen Brent is een goalgetter en mikt zijn derde doelpunt, voor de gelijkmaker, binnen.  Het is zoeken in aanval, wat leidt tot enkele balverliezen door slordige passen.  ATBS gaat succesvol naar de stip voor een fout van Thomas op een steunende dame.  Brent doet dit ook, na een fout op de inlopende Imke.  Daarna mikt Kobe zijn eerste bal door de mand.  ATBS mist een strafworp.  Ondertussen is de coach via 3 wissels bezig twee dames van vak te veranderen.  Karo brengt de eerste keer de vakafstandverschil, 5-7.  Een schot tegen Kobe en een van Thomas wijzigen niet veel aan dat verschil.  Met nog 15 sec. op de klok mag ATBS nogmaals naar de stip, maar mist de kans om met het kleinste verschil te gaan rusten.

Na een weinig doeltreffende eerste helft begint Kobe de tweede gelijk met een schot. ATBS scoort wel tegen, maar moet de volgende 12 min. de wedstrijd ondergaan.  Wat niet door de mand wilde in de eerste helft, gaat nu wel binnen.  Zo gaat het van 7-9 naar 8-13 en 9-20, meteen het grootste verschil in de wedstrijd.  Frank wisselt zijn twee topschutters voor Nils en Domien.  De buit is binnen.  In de laatste minuut kan ATBS nog 3 goaltjes terug pakken, terwijl onze spelers al aan de nakende douche aan het denken waren.

Niet echt een problematische wedstrijd, die eindigt op dezelfde score als vorige week. De eerste helft kom misschien een tikkeltje rustiger, zodat er meer tijd zou zijn voor correcte passings en schoten in balans en er mogelijk meer gescoord zou zijn geweest.  De tweede helft werd snel een walk over.  Zo sluiten onze blauwwitjes aan in het peletonnetje aan de kop van de rangschikking.
Volgende week krijgen ze mogelijk een echte challenger in Neerlandia. Ondertussen proficiat met de verdiende overwinning.