Voor dit verslag, even excuseren voor de vertraging. Dit is te wijten aan de examens die nu een prioriteit vormen. Na de kerst- en nieuwjaarsmenu’s was het nu tijd voor een nieuw korfbalgerecht. Voorwaarts. Door onze mooie overwinning tegen Vobako, kon Voorwaarts het nieuwe jaar beginnen als leider. Voor ons betekende dat we opnieuw de leider als tegenstander hadden.

Het werd meteen duidelijk. Dit wordt geen gemakkelijke wedstrijd. Voorwaarts scoort meteen bij hun eerste aanval. Zelf is het wat zoeken. We creëren wel wat kansen, maar krijgen de bal niet door de mand en het lengtevoordeel van Voorwaarts helpt ook niet bij het rebounden. Verdedigend staat het wel goed, want Voorwaarts kan de vakken pas doen draaien naar zeven en een halve minuut, 2-0. Het andere vak kan dan via een vrijworp er snel 3-0 van maken. De thuisploeg lijkt onder stoom, want opnieuw is het raak, terwijl bij ons de bal er niet door wil. Halverwege de eerste helft staat de 5-0 op het bord. Tijd voor ons om de kansen die we creëren ook effectief af te maken, want daar zit het probleem momenteel. Zeker omdat de verdediging goed werk levert. Onszelf belonen is de boodschap. Daar denkt de thuisploeg het zijne over. 6-0. Zeven minuten voor de rust krijgen we eindelijk wat we verdienen. Per met de goede drive mag naar de stip en werkt koeltjes af, 6-1. Onze panters willen er terug een wedstrijd van maken. Maura mag nu aanleggen vanop de stip met een vrijworp, 6-2. Op drie minuten tijd halveren we onze achterstand, 6-3 na een schot van Johannes. Voorwaarts laat dat niet gebeuren en countert, 7-3. Zelf vinden we de mand nu ook vlotter, Jun met een wegtrekker op Pers schot, 7-4. Voorwaarts wil de vier verschil blijven houden. Eppo denkt daar het zijne van, met een omdraaier staat het 8-5. De thuisploeg heeft dan toch nog het laatste woord. Rusten doen we met 9-5.

Na een moeilijk begin zijn we er doorgekomen en maakten we onze kansen af. Hopelijk lukt dat in de tweede helft ook. We zetten onze deze keer als eerste op het scorebord. Pers heer besluit hem ruimte te geven, Per zelf knalt kurkdroog de 9-6 binnen. Het duurt en hele tijd, maar Voorwaarts kan dan toch zijn 10e maken. Toch kunnen we weer milderen. Johannes achter de korf met de 10-7. Voorwaarts kan dan als eerste sinds lang twee keer na mekaar scoren, 12-7. Onze panters blijven knokken voor wat ze waart zijn en spelen hun eigen spel. Dat levert via Pers doorloper de 12-8 op. Geen van beide ploegen kan dus afstand nemen of dichter komen. Voorwaarts kan eerst scoren voor Liv er vanop de stip 13-9 van maakt. Op 11 minuten van het einde blijkt dat achteraf ons laatste doelpunt. Het vet leek van de soep, waardoor we de ballen er helaas niet meer doorkregen. Voorwaarts kan zelf wel nog drie keer scoren. Zo staat er na 50 minuten korfbal 16-9 op het scorebord.

Het resultaat vandaag was misschien niet wat we gehoopt hadden, al was het wel logisch. Toch toonde deze wedstrijd de progressie die dit seizoen al gemaakt is. Als we terug gaan naar augustus waar we door dit zelfde Voorwaarts met 13-3 van het veld worden geveegd en we enkel maar konden scoren vanop de stip, is dit een betere uitslag. Bovendien konden we deze keer wel aanvallen opzetten. Ook deze wedstrijd stond onze verdediging weer als een huis, want er zijn heel wat doelpunten afgekeurd voor verdedigd of gesneden. Met andere woorden opnieuw een prestatie waarop kan worden verder gebouwd.