De laatste zaalwedstrijd van het seizoen stond nog op de planning. De generale repetitie tegen Voorwaarts aangezien het ook voor de match al zo goed als zeker was dat zij onze tegenstander gingen worden.

Na vijf minuten kunnen de bezoekers het eerste doelpunt maken. Ook het volgende doelpunt is van de leider. Lou kan dat wel counteren met ons eerste doelpunt van de wedstrijd vanop de stip, 1-2. Na een tiental minuten spelen kan Voorwaarts uitlopen tot twee verschil. Daar voegen ze meteen nog eentje aan toe, 1-4. Liv kan dan counteren, zij kan haar inloper afwerken. Lang kunnen we daar niet van genieten. Voorwaarts loopt weer uit, 2-5. Voor Jun vanop de stip kan scoren, had Voorwaarts dat al gedaan, 3-6, nog 11 minuten. Opnieuw twee doelpunten van Voorwaarts voor we zelf kunnen scoren, het staat 4-8. Tot dan zette Voorwaarts telkens twee doelpunten tegenover een doelpuntje van ons. Met nog negen minuten tot de rust beslissen ze om door te duwen, terwijl wij achterblijven. Zo staat het bij de rust 4-14. Die uitslag is te wijten aan het lage aantal kansen langs onze kant en de scherpe afwerking van boven de 30% bij de bezoekers.

De tweede helft moest dus beter, zeker verdedigend, normaal ons sterke punt. Eerst Voorwaarts, maar we zijn meteen mee via een shot van Cleo, 5-15. Opnieuw Voorwaarts dat eerst kan scoren, maar ook wij antwoorden weer, deze keer via een shotje van Julia die ons kwam bijstaan deze wedstrijd. Met nog een kwartier te gaan kunnen we zelfs de kloof met een goaltje verkleinen. Eppo schiet raak, 7-16. Het duurt lang voor Voorwaarts daarop kan antwoorden. We zitten al in de laatste 10 minuten wanneer ze er 7-17 van maken. Ze maken er zelfs nog een. Liv brengt het verschil terug naar 10 met haar doorloper. Voorwaarts maakt dan de 8-19. Othmane scoort dan op 25 seconden van de buzzer de 9-19.

Zo eindigt de tweede helft op 5-5. Een tweede helft waarin we scherper waren en terug ons schot gebruikten. De fouten die we maakten nemen we mee naar zaterdag, want dan bekampen we elkaar in Herentals om 13u30. Iedereen dus op post om onze U15’ers aan te moedigen.