Verslag ½ finale veld : Boeckenberg A – Kwik A : 23 - 22  (13-11)
A: Jordan DV (7), Tess V (2), Tibo D (2+s), Amber E (1)

V: Joppe B, Lucas DR (4), Lisa VG (4), Lauren S (2)
Wissels : Dennis DV, Thomas DV, Sterre VDA

Scheidsrechters : T. Vangoidsenhove, E. Mertens

Wie herinnert zich nog de verloren veldfinale tegen Kwik op het veld van Spartacus in Park Groot Schijn ?  Zondag kregen onze spelers de kans om revanche te nemen op de Biekes, alhoewel het ondertussen om teams met andere spelers gaat.  Voor de gelegenheid waren de tribunes nog eens op het veld verschenen en stonden er een drietal tentjes opgesteld, want er was regen voorspeld.
In zoverre die al toonaangevend zijn, werden de 2 veldwedstrijden tegen Kwik gewonnen, zij het tweemaal met een klein verschil.  Nochtans bleek coach Gert vertrouwen uit te stralen en startte met zijn sterkste opstelling.

De bezoekers zetten onze panters meteen onder druk door in hun eerste aanval te scoren.  Het duurt een dikke 5 min. voor het antwoord komt van, misschien verrassend, Tess.  Het is een bekroning voor het werk dat ze de aanvallen daarvoor had verzet door talloze afvallende en wegbotsende ballen weg te kapen voor de neus van de Kwik-heren.  Na de vakwissel schiet Lucas raak, net zoals Liesbet aan de overkant.  Twee aanvallen, een inloper van Tess en een schot van Tibo later draaien de vakken alweer.  Het vak van Joppe heeft het moeilijk om de talrijke kansen af te werken.  Het laat de bezoekers toe om via vrijworp de aansluiter te scoren.  Lisa laat de vakken draaien, waarna Lauren een schot tegen krijgt.  Van op de stip behoudt Tibo de 2 voorsprong.  Liesbet en Noa (Kwik) zorgen voor de gelijke stand.  Als ook in het vak Jordan de bal moeizaam door de korf raakt, neemt Gert een time out om zijn spelers aan de afspraken te herinneren.  Jordan en Amber zorgen voor de dubbele voorsprong, die door diezelfde dames van Kwik wordt gecounterd.  De volgende 5 minuten wordt een nek-aan-nek race, waarin Kwik zelfs tweemaal op voorsprong komt, 9-10 en 10-11.  Even blijven de manden leeg, maar als de klok naar de rust neigt, slaan Jordan, Lauren en Lucas alsnog een twee-punten-kloof.

Die rust komt net op tijd.  Boven het speelveld gaan de natuurelementen aan het werk : donder en bliksem vergezeld van een hoop water.  Spelers en supporters zoeken hun toevlucht in de dug outs, onder de tentjes en in het gebouw van het Sportcenter.  De scheidsrechters wachten geduldig tot het onweer overwaait, waardoor de toeschouwers ruim de tijd hebben om de eerste helft te bespreken.  Na een minuutje of 5 opwarmtijd zijn de spelers klaar om aan de tweede helft te beginnen.  De regen is nog bedaard aanwezig.  Het speelveld heeft al het water keurig geslikt, geen plasje te bespeuren.

Ditmaal schiet Jordan zijn eerste bal door de mand.  De vier verschil komt er niet, wegens een schot tegen Joppe.  Lisa schiet haar ploeg terug op drie voor, waarna Tess een schot tegen krijgt.  Na een stip tegen Joppe en een schot van Jordan, vervangt Sterre Amber in verdediging.  Een poging om Liesbet af te stoppen ?  Dat lukt niet, toch niet dadelijk.  Lucas kan even later toch de kloof behouden.  Twee schoten tegen Lisa en alles is opnieuw gelijk.  Alhoewel onze spelers aanvankelijk het initiatief behouden, kan Kwik telkens tegenscoren.  Gert wisselt in die tijd Joppe en Tibo van vak.  Nog 7 minuten en Kwik neemt het heft in handen met goals tegen Joppe en Amber.  Het time out bordje van Gert gaat opnieuw de lucht in.  Jordan schiet de aansluiter binnen.  Tegen Tibo wordt het 20-22.  Na een time out van Kwik brengt Gert Denis tussen de lijnen in plaats van Lucas.  De opdracht is duidelijk.  Hij en Tibo gaan vol voor de aanvalskracht van de dames.  En dat lukt.  Hoewel Lisa eerst een stip mist, schieten Lauren en daarna Lisa de gelijke stand op het bord.  Lucas komt terug n de plaats van Dennis, terwijl in het andere vak Jordan ultiem probeert de overwinningsgoal binnen te mikken.  Dat lukt niet, maar we zijn wel in balbezit als de scheids de tweede helft beëindigt.

Golden Goal dus.  In principe een verlening van de tweede speelhelft, waarin de ploeg die de bal had bij het laatste fluitsignaal ook mag starten.  In die eerste aanval sterft een inloper van Tess op de rand van de mand.  Bal naar de aanval van Kwik, dat een strafworp claimt maar niet krijgt.  Terug in onze aanval schiet Jordan zijn zevende en meteen winnende doelpunt door de mand.  Groot feest en de finale voor de panters, een koude douche voor de biekes.

Eerlijk, de golden goal verlenging is een gokspel om een wedstrijd te beslissen tussen teams die geen afstand hebben kunnen nemen van mekaar tijdens de reguliere speeltijd.  Maar, wat een wedstrijd !  Bij Kwik werd er afgewerkt tegen een hoog percentage met dames die tekenden voor 13 goals.  Onze panters hadden veel meer kansen nodig voor evenveel doelpunten, met dank aan het reboundwerk en recuperatie van wegbotsende ballen.  Wie twijfelt aan de spektakelkracht van veldkorfbal, had deze finale niet mogen missen.  Proficiat aan beide teams voor deze geweldige match.

Volgende week gaan we naar het veld van onze achterburen voor de finale tegen AKC/Luma, dat met ruim verschil Floriant terug naar Merelbeke stuurde.  Alle supporters terug op post om onze panters te steunen tijdens deze laatste wedstrijd om de veldtitel.  Inworp om 15u30.