Zaalcompetitie U19 d.d. 18/11/2023: Sikopi U19 A – Boeckenberg U19 A (8-21)

In de gietende regen baanden we ons vroeg op de dag een weg door de Oosterweelwerken richting Linkeroever om het op te nemen tegen Sikopi. Voor dit team werd het de eerste zaalwedstrijd, aangezien hun duel tegen Vobako naar december uitgesteld werd. Maar ze hebben ongetwijfeld ondertussen ook niet stilgezeten, zodat ook zij voorbereid aan het zaalseizoen konden beginnen. Wij hadden al een officiële wedstrijd in de benen en waren de shotklok alweer helemaal gewoon. Met andere vakken dan de voorbije week begonnen we eraan.

Aanval: Elfie – Evi – Jani – Mirko

8-19 shot Florian na pas van Charlotte

8-20 shot Senne op steun van Charlotte

8-21 shot Mado op steun van Mattijs

We grepen onze tegenstander meteen bij het nekvel en vuurde de ene bal na de andere af richting korf. Kansen werden dus wel vlot genomen, maar de afwerking liet het aanvankelijk afweten en we hebben ook heel wat airballen zien vliegen. Het was wachten tot de 7e minuut voor het eerste doelpunt viel. Na een kwartier spelen stond er een magere 0-3 op het scorebord. Verdedigend deden we het uitstekend, want op dat moment had Sikopi nog maar 3 keer de mand effectief kunnen raken. In de laatste 10 minuten van de eerste helft begon het scoren aan beide kanten eindelijk beter te lukken, zodat de supporters een leukere wedstrijd te zien kregen. Uiteindelijk gingen we met een ruststand van 4-9 de kleedkamers in.

In de 2e helft gingen we op hetzelfde elan verder. We konden zowel onze doelkansen als de effectieve doelpunten meer dan verdubbelen. De gemaakte doelpunten werden netjes verdeeld tussen dames en heren, dus het scorend vermogen over 8 is nog steeds aanwezig. Dit is een aanzienlijke troef van dit team. Aangezien de coaches ook telkens over een sterke bank beschikken, weet je dat het goed zit en er steeds kan gewisseld worden zonder aan kwaliteitsverlies te doen.

Ondanks de ruime winst tegen Sikopi hadden we toch het gevoel dat hier meer in zat. Volgende week bekampen we onze buren en zullen onze kanonnen op scherp moeten staan. Borgerhout/GW kon afgelopen weekend immers 32 keer scoren en dat tegen Vobako. Men weze gewaarschuwd…