Verslag : Spartacus/NDN A - Blauw Wit A : 14 - 27  (7-13)
A : Lander (3+s), Imke (5+s), Ruben (2+s), Riet (1)

V: Jelle (4+s), Ana (2+s), Kobe (1), Lotte (3)
Wissels : Rino (1)

Scheidsrechter : T. De Gent

De eerste tegen de laatste in de rangschikking, dan verwacht je geen vuurwerk.  Wegens de onbeschikbaarheid van hun vaste thuiszaal in Berendracht was Spartacus/NDN noodgedwongen uitgeweken naar de Stedelijke Sporthal op het Kiel, waarvan de meeste supporters op de hoogte bleken te zijn.  Leuk, de belangstelling voor de wedstrijden van Blauw Wit, zelfs van de bondsvoorzitter.  Door een ongeluk met een zaag diende Niels de vakken lichtjes te wijzigen.  De geblesseerde Jan werd vervangen door Ruben.

Thuiszaal of niet, Spartacus weet in de aanvangsfase de mand feilloos te vinden.  Zowat al hun doelpogingen zijn raak, zodat ik na een paar minuten al een 4-1 achterstand voor onze blauwwitten noteer.  Geen paniek in onze gelederen, eerder flitsend korfbal om het tij te keren.  Imke doet dit uit schot, Jelle met een inloper.  De thuisploeg sputtert nog verwoed tegen, maar kan niet verhinderen dat onze spelers stilletjes aan de overhand nemen.  Doelpunten genoeg, want na minder dan 10 staat er 6-6 op het bord.  Dan is het liedje van de thuisploeg uit.  Hun coach ziet dit in, neemt een time out om zijn spelers wat rust en adem te gunnen.  Tevergeefs.  Zijn ploeg kan enkel eenmaal antwoorden op de 7 doelpunten van Blauw Wit voor de rust.

De tweede helft krijgt de allure van een oefenwedstrijd.  Onze spelers overheersen in de rebound en werken de gecreëerde kansen netjes af.  Als Spartacus halverwege slechts tweemaal gescoord heeft staat er met 8-21 al een zwaar verschil op het scorebord, dat tot een maximale 12-26 zal uitgroeien.  Op de bank worden er al weddenschappen afgesloten voor een dertiger, die komt er niet.

De spetterende kaars van Spartacus doofde na een 10-tal minuten langzaamaan uit.  Over heel de wedstrijd toonde Blauw Wit een mooi staaltje korfbal, wat het ondanks het gebrek aan spanning, toch nog een aangename wedstrijd om volgen maakte.
Volgende week gaan we voor de laatste wedstrijd naar Ganda, de enige tegenstander die in een verschrikkelijk slechte wedstrijd niet overwonnen werd.  Tijd voor revanche om het seizoen met een hoogtepunt af te kunnen sluiten.