NL
FR

Weet je niet wat doen dit weekend? Kom dan onder een lekker warme zon onze teams aanmoedigen op onze eigen sportvelden of die van een andere (naburige) club.

We wensen iedereen alvast een zonnig en sportief weekend!

We zagen wisselend succes bij onze panters tijdens het eerste warme en zonovergoten competitieweekend. Maar we hebben iedereen zien genieten en de sfeer zat goed. We kijken uit naar al wat nog komen zal.

We wensen al onze panters, van klein naar groot, ook dit seizoen veel succes en vooral veel korfbalplezier!

Verslag : Floriant A - Boeckenberg A : 18 - 15  (12-9)
A: Thomas T (3), Tess V (2), Jordan DV (2+2s), Lisa VG (1)
V: Tibo D (2), Joppe B, Lauren S (1), Amber E (1)
Wissels : Lucas DR (1), Sterre VDA

Scheidsrechters : D. Mertens, K. Meeus

Zon, zon, zon, lekker warm en een tikkeltje meer pantersupporters dan de laatste keer langs de lijn in Merelbeke.  Onze youngsters van de B-ploeg moesten het afleggen tegen een trefzekerdere thuisploeg.  Bij Floriant spotten we een paar nieuwe gezichten, langs en tussen de lijnen, waaronder het nieuwe coachteam Terrence C en Glenn LB.  Bij de spelers een nieuw gezicht, Ernst D, die vooral verdedigend een belangrijke rol speelde.  Geen wijzigingen langs onze kant.  Tijd voor de wedstrijd.

Van 20 tot 29 oktober 2023 wordt het WK korfbal gehouden in Taipei. Voor deze selectie zijn maar liefst 5 panters geselecteerd! Proficiat Jordan, Joppe, Tibo, Amber en Lisa! België neemt het in de eertse ronde op tegen Hong Kong en Turkije.

Meer info vind je op de website van het ikf: https://korfball.sport/event/ikf-world-korfball-championship-2023/

Veel plezier en succes!

Verslag : Boeckenberg A – Leuven A : 33 – 9  (16-3)
A: Thomas T (3+s), Tess V (2), Jordan DV (5+2s), Lisa VG (3+s)

V: Tibo D (3+s), Joppe B (2+s), Lauren S (2), Amber E (5)
Wissels : Dennis DV (1), Seppe C, Maline V (1)

Scheidsrechters : S. De Jonghe, T. Kolmus

Een nieuw seizoen en meteen veel nieuws bij de vooruitgeschoven start van veldcompetitie.  Eerst en vooral een instroom van youngsters uit de jeugd, die vooral merkbaar is in de B-ploeg, terwijl we in de A-ploeg Amber Engels verwelkomen.  Naast de lijn blinken 2 nieuwe coaches : Gert Degenaers en Andy Gilles.  De tegenstander Leuven maakt zijn eerste intrede in de Top-reeks.  Voldoende nieuwigheden en onbekende factoren om de nieuwsgierigheid van de pantersupporters te prikkelen.  Die werd overigens wel wat bekoeld door felle regenbuien en zelfs een onweer tijdens de wedstrijd van de B-ploeg, die desondanks met een ruime zege de punten thuis hielden.  De A-ploeg had meer geluk.  Na een opwarming in de regen verblijdde het zonnetje iedereen tijdens de wedstrijd.

Afgelopen woensdag 2 augustus zijn de eerste ploegen van start gegaan met de trainingen. Dit weekend staat ook al de eerste oefenwedstrijd op het programma. Hieronder vind je een overzicht.

Veel succes en korfbalplezier aan alle teams!

Johannis Schot heeft beslist om dit seizoen toch niet aan te vatten wegens privé omstandigheden.  Dit is uiteraard heel erg jammer want de samenwerking met Johannis verliep altijd heel erg goed en de sportieve resultaten waren dan ook navenant!  We respecteren deze beslissing volledig en wensen hem enorm hard te bedanken voor de afgelopen jaren.  Ook op persoonlijk vlak wensen we hem het allerbeste toe!

Om deze lacune op te vangen werd er gelukkig snel geschakeld en heeft Boeckenberg een akkoord kunnen bereiken met Andy Gilles, die de rol van T2 zal opnemen.  Andy is voormalig topspeler van Sikopi en de nationale ploeg en heeft ook al heel wat ervaring als trainer/coach. Wij zijn blij deze oplossing te kunnen bieden aan onze topgroep en wensen de nieuwe trainersstaf, Gert Degenaers en Andy Gilles, veel korfbalplezier en succes tijdens het komende seizoen.

Namens de raad van bestuur en de technische cel - Sarah Cordon

Boeckenberg is heel fier te melden dat we op het gala van de gouden korf 2 winnaars hebben.
Proficiat Johannis, coach van het jaar.
Proficiat Nikki, speelster van het jaar.
Proficiat Joppe met je tweede plaats.
Proficiat Tibo met je nominatie.

Verslag : Putse A - Boeckenberg A : 16 – 16  (9-6)
A: Thomas T (5+s), Nikki S (2), Joppe B (s), Tess V

V: Tibo D (2), Jordan DV (1), Lisa VG (3), Lauren S
Wissels : Lucas DR, Rani VH, Dennis DV (1)

Scheidsrechters : S. De Jonghe, T. Kolmus

Terwijl Hoofdklasse 2 in een finale in tornooivorm vocht om titel en promotie, speelden onze panters hun laatste veldwedstrijd in de reguliere competitie van dit seizoen.  Onze B’s bevestigden hun titel – waarvoor proficiat – met een nipte overwinning tegen de thuisploeg.  Daarna verhuisden de dug-outs, spelers en staf naar een ander veld voor de hoofdmoot.  Geen wijzigingen in de ploeg, dus iedereen klaar om de punten van de hoop te pakken.

Gert was de afgelopen seizoenen coach van Voorwaarts en Deetos en komt nu terug naar zijn thuisbasis, Boeckenberg.
Als speler heeft hij verschillende titels gewonnen met de topgroep van Boeckenberg en is hij nu nog steeds actief in onze gewestelijke ploeg "de rockers". Zijn eerste stappen als trainer/coach zette Gert als jeugdtrainer bij diverse jeugdploegen van Boeckenberg en daarna ook nog als T2 samen met Detlef Elewaut en Hans Leeuwenhoek. Dit seizoen was Gert reeds actief binnen onze jeugd met de opstart van de Pantera College.
Gert gaat volgend seizoen samen met Johannis een trainersduo vormen voor onze volledige topgroep. Dat is een nieuw concept binnen onze vereniging maar beide trainers/ coaches zien deze samenwerking volledig zitten.
Wij zijn verheugd deze 2 toptrainers voor onze jonge ambitieuze groep te kunnen zetten en kijken al uit naar volgend seizoen.
Sarah Cordon

May 2024
M T W T F S S
Livestreams