NL
FR

Wij kregen het aanbod van Sten Laureyssens, selectiespeler van Scaldis en zoon van Scaldis voorzitter Dirk Laureyssens, om de wedstrijd Boeckenberg - Blauw Wit van komende zaterdag, te coveren via live stream.

Met deze try-out wordt een aanzet gezet voor het uittesten van de mogelijkheden van live streaming tijdens andere Korfbal top-events, zoals ook het WK 2015 dat in België georganiseerd wordt.

Vrijdagnamiddag worden de nodige tests uitgevoerd. Er wordt nog gezocht naar mogelijkheden om ook commentaar te verstrekken bij de beelden.

De live streaming beelden zijn te volgen vanaf de link op de Boeckenberg-Korfbal website of via de Korfbalkrant. U kunt alvast een kijkje nemen op deze link : http://www.twitch.tv/korfbalstream_be.

Boeckenberg (BE) - Blauw Wit (NL)

Boeckenberg organiseert op zaterdag 28 september 2013 de Supercup Korfbal. De wedstrijd wordt out-door gespeeld tussen de Belgisch kampioen Boeckenberg en Nederlands kampioen Blauw Wit (Amsterdam).

De Supercup is een initiatief van de Nederlandse Korfbalfederatie KNKV. De wedstrijd wordt steeds op het veld gespeeld van de regerend Belgisch kampioen.

De eerste winnaar van de Supercup (2012) werd het Nederlandse Dalto (Driebergen). Boeckenberg is regerend zaalkampioen in de Topkorfbal League en telt diverse internationals die deze zomer met de Belgian Diamonds zilver behaalden op de World Games in Cali (Columbia).

Boeckenberg is erkend als topsportclub door de Stad Antwerpen en participeert mee in het TopSportfonds voor de financiering van de “Open” Korfbalschool.

De wedstrijd wordt betwist op het kunstgras van het Boeckenberg Sportcenter te Deurne (Grensstraat 9) en vangt aan om 17u00.

Deurne, 3 september 2013

Frank De Schryver - Voorzitter Boeckenberg Korfbal Club

Vandaag ontvingen we de officiele uitnodiging voor de Korfbal Challenge 2013, die gespeeld wordt in de TopSporthal te Rotterdam van 27 tot en met 30 december 2013. Boeckenberg was ook vorig jaar te gast op dit TopEvent.

Boeckenberg maakt deel uit van de groep met de Tulips, Talents en Blauw Wit. Deze ploegen maken op dag 1 (27/12) uit via een knock-out systeem wie er doorgaat naar de halve finales (28/12). De andere halve finalisten, PKC/Hagero en Fortuna/MHIR, zijn reeds op voorhand geplaatst.

De finale wordt gespeeld op maandag 30 december.

Volgend artikel verscheen vandaag in Gazet van Antwerpen. Over hoe het met Boeckenberg 35 jaar geleden ging, kunt u verder lezen in "lees meer".

Ook Sportbeat kwam met een verslag over de finale op LiveTV. U kunt het hier bekijken. En ook het Voorwaarts wedstrijdverslag is beschikbaar.

De volgende artikels verschenen in de kranten. Ook ATV was aanwezig.

Vandaag raakte bekend dat Jolien Herthogs (21) vanaf volgend seizoen bij Boeckenberg zal spelen.

Jolien startte haar korfbalcarrière bij Rijko (Rijkevorsel), een van de grootste en best werkende korfbal-verenigingen in België qua jeugdwerking

Zij speelde de afgelopen jaren bij Catba in het talentvolle juniorenteam en daarna in de eerste ploeg. Zij besloot nu om een stapje hoger te gaan korfballen.

Jolien maakte deel uit van diverse nationale selecties in de jeugd. Laatst nog nam zij deel voor België aan het WK U23 in Barcelona, waar België verdienstelijk zilver behaalde. Jolien Herthogs werd begin dit jaar nog verkozen tot sportvrouw van de Gemeente Rijkevorsel.

Jolien : “Ik was zeer vereerd toen Boeckenberg interesse toonde. Ik heb uiteindelijk gekozen om deze stap te zetten omdat ik denk dat ik bij Boeckenberg de kans en zeker ook de tijd ga vinden om mezelf verder te ontwikkelen naar het hoogste korfbalniveau. Ik heb er alvast erg veel zin in.”

Voor Boeckenberg is Jolien een nieuwe stap in de richting van de verjonging van onze spelerskern.

Namens de Raad van Bestuur
Frank De Schryver
Voorzitter

Wij lazen in de krant een lezerbrief geschreven door een van onze leden. Groot gelik heeft ie.

Kijk naar www.sportbeat.eu

Voor diegenen die het ATV verslag zondagavond hebben gemist : U hunt het ATV verslag hier bekijken.

Het was niet vanzelfsprekend om dit verslag terug te vinden op de ATV website.

May 2024
M T W T F S S
Trooper

Koop Online via Trooper