Fanions : Boeckenberg – Benfica : 33 - 11  (16-3)

A : Jesse DB (4+3s), Jeff C (5)/Davor D (1), Sofie G/Lenke DB, Vero B (4)
V : Matthi DM (4)/Glenn G (1), Yannik S (2s)/Christoph H (2+s), Karen VC (4), Jolien H (1)/Sanne P (1)
Scheidsrechter : Steve Jones

De Portugezen, weten we uit vorige ontmoetingen, zijn vurige spelers, met een heel sterke, lange heer in de rebound, waar hij voornamelijk van uit het achterveld zijn doeltjes meepakt.  Een klusje voor Matthi om dit zwarte gevaar aan banden te leggen.  Voor het overige wil coach Detlef grotendeels hetzelfde als gisteren : veel doelpunten, enthousiasme en genieten.  Daarom ook niet uitverdedigen en de bal zo snel mogelijk van verdediging naar aanval spelen om het aantal doelkansen te verhogen.  Vraag is of onze panters er vandaag opnieuw in slagen een veertiger te scoren.

De start is goed met een inloper en een schot van Jesse.  Het andere vak, met oa. die lange Portugees als tegenstander heeft het moeilijker.  Benfica kan zelfs eerst verkorten tegen Sofie.  Voor een fout bij inloper, mag Yannik succesvol naar de stip en de vakken draaien voor de tweede maal.  Jeff knikt een verre pas van Yannik uit verdediging binnen en Vero duwt een wegtrekker uit de paalzone door de mand.  Het doeltempo is er opnieuw.  De coach van Benfica neemt een time out, probeert misschien zo dit tempo te breken en slaagt daar jammer genoeg ook in.  Na 6 scoreloze minuten schiet Jolien het eerste doelpunt binnen, de volgende aanval daarin gevolgd door Matthi.  Na 2 aanvallen en een doel van Jeff en Vero staan ze opnieuw in aanval.  Benfica scoort na de vakwissel zijn 2de doelpunt en Matthi doet de vakken opnieuw draaien.  Op een verre pas uit verdediging probeert de heer van Jeff de bal af te weren door voor te springen aan de lijn.  Hij verkijkt zich op de hoge bal, Jeff past naar Jesse een aantal meter schuin achter de korf, die terug dubbelt naar Jeff.  Diens tegenstrever loopt hem ietwat onstuimig in de rug, zodat deze mooie actie een strafworp voor Jesse oplevert.  Jesse legt de volgende aanval af op Jeff in het achterveld en die mikt raak.  Na een schot van Matthi en een tegen Jesse zien we 13-3 op het bord verschijnen.  Jesse mag nogmaals naar de stip voor een fout op Jeff in de rebound, die er nog een bij laat tellen opnieuw uit het achterveld.  Met nog 3 sec. zet Matthi de kers op de eerste helft met een ver schot.

Ondanks die scoreloze periode maken onze panters slechts een doelpunt minder dan gisteren.  Het target is dus bereikbaar.  Yannik begint er aan met een strafworp, daarin gevolgd door Vero, met een schot uit de draai, en Jeff.  Matthi wordt gewisseld voor Glenn, die op zijn beurt het gevecht met de lengte van zijn tegenstander moet aangaan.  Tweemaal Karen op schot en ze krijgt bij de vakwissel meteen een nieuwe tegenstandster, waarna ook Sanne komt voor Jolien.  De Portugezen zijn tot nu beperkt tot 3 doelpunten.  Als Vero een strafworp krijgt omdat bij het rebounden een heer haar de bal uit handen slaat, doet Vero dit na de vakwissel dunnetjes over, maar dan wel omgekeerd.  Zo verschijnt bij Portugal de 4.  Detlef wisselt ondertussen door, want uiteindelijk is het de bedoeling dat alle spelers speeltijd krijgen, komt Christoph voor Yannik en later Lenke in de plaats van Sofie.  Voordeel van deze in/uit wissels is dat je veel kan wisselen.  Daarom mag ook Davor tussen de lijnen in een poging om hem te laten scoren, wat vorige wedstrijd niet was gelukt.  Daarna moedigen spelers en supporters Lenke aan, ook zij moet een bal door die mand krijgen.  Dat lukt echter niet.  Door al het gewissel en pogingen om de bal te onderscheppen laten onze panters hun tegenstanders wat losser.  Zo kunnen die in de laatste 10 min. wat bijbenen in de score.  Ook het target van 40 halen we daardoor niet.

Het feestje met de supporters, in grote getale aanwezig op de nieuwe plaats die ze kregen toegewezen, onmiddellijk na de wedstrijd had onder dat alles niet te lijden.  Kleine domper op de vreugde was de, toch min of meer aangekondigde, dopingcontrole voor Nick en Sanne.  Mission accomplished dus.  De twee verwachte overwinningen zonder veel problemen binnengehaald.  De voorbereiding naar de finale kan beginnen … nadat de eerste feestdruk is afgelaten.  Let the panter roar !