Zaalcompetitie U19 d.d. 25/11/2023: Borgerhout/GW U19 A – Boeckenberg U19 A (15-12)

Voor de 3e wedstrijd van deze zaalcompetitie namen we het op tegen Borgerhout/GW in het sportcentrum aan de Plantin en Moretuslei, geen verre verplaatsing dus. Onze tegenstander is ons wel bekend. Heel wat spelers kennen elkaar ook goed uit de nationale en regionale jeugdploegen. Dus heel wat talent aan beide kanten. Dat het geen wandeling in het park zou worden, wisten we op voorhand.

Aanval: Mado – Mira – Mirko – Senne

15-10 shot heer Borgerhout/GW

15-11 shot Senne na pas van Mattijs

15-12 shot Jani na pas van Mado

De start van deze wedstrijd was vrij evenwichtig. In de eerste 8 minuten zagen we 7 doelpunten, die elkaar zeer snel opvolgden. Er werd sterk afgewerkt aan beide kanten. Het volgende kwartier kregen wij het helaas heel moeilijk om de bal door de mand te krijgen. Kansen waren er nochtans in overvloed, maar daar krijg je helaas geen punten voor. Er werden ook enkele penalty’s gemist, iets dat wel vaker in deze sporthal gebeurt. Heel vreemd... Het was wachten tot minuut 22 alvorens onze 4e goal letterlijk al struikelend viel en dit onder algemeen applaus. Een zucht van verlichting ging door het publiek. Er was dus nog hoop.

Even later gingen we rusten bij een 9-4 tussenstand. Het moest dus wel beter in de 2e helft. Na de rust begonnen we traag maar gestaag aan een remonte. Na een kwartier spelen hadden we bij een 11-9 tussenstand de kloof verkleind tot 2 doelpunten. Was de wedstrijd aan het kantelen? Konden we erop en erover gaan? Nee, helaas niet. Borgerhout/GW ging na een time-out met nieuwe instructies aan de slag en kon de wedstrijd uitspelen. Wij konden nog wel scoren, maar konden geen aanspraak maken op de overwinning.

Ondanks het verlies was dit geen slechte wedstrijd. Verdedigend hebben we onze job gedaan. Een ploeg die het weekend ervoor nog 32 keer kon scoren, bleef nu steken op slechts 15. Jammer dat we ons aanvallend overwicht wat het aantal kansen betreft niet konden omzetten in meer doelpunten. Hopelijk kunnen we dat wel in de terugwedstrijd eind januari. Maar eerst de rest van de heenronde afwerken met volgend weekend Voorwaarts op bezoek. Benieuwd wat zij dit weekend tegen Sikopi doen.