Zaalcompetitie U19 d.d. 18/2/2024: Boeckenberg U19 A – Kwik U19 A (17-11)

Afgelopen weekend stond een topwedstrijd op de affiche. De nummers 1 en 2 tegen elkaar, een goede test richting Herentals. De vorige confrontatie verliep niet in ons voordeel, vooral te wijten aan een ondermaatse eerste helft. Dus het moest deze keer anders en beter. Maar niet iedereen heeft in de aanloop naar deze wedstrijd getraind omwille van vakantie of nationale verplichtingen en een wedstrijd op het einde van een vakantie is toch altijd een beetje afwachten. En ook al was een plaats in de kruisfinale verzekerd na de winst van vorige week, we zouden er goed aan doen als we deze wedstrijd konden winnen, want een eerste plaats is uiteraard altijd een betere uitgangspositie voor de kruisfinales. De boodschap was duidelijk, de tactiek doorgesproken, dus starten maar.

Aanval: Charlotte – Florian – Mirko – Soetkin

17-10 shot Evi na pas van Mado

WISSEL Mattijs => Jani

17-11 penalty dame Kwik

We hebben in tegenstelling tot de vorige keer onze start niet gemist. Reeds na 10 seconden stond de 1-0 op het bord, de toon was meteen gezet. En hoe… We namen onmiddellijk de leiding en ook al kwamen de doelpunten traag op gang, we zijn op geen enkel moment in de problemen gekomen. Kwik kon pas na 9 minuten de eerste keer de korf doorboren en kon dit in de eerste helft slechts nog 3 keer herhalen. Voldoende kansen aan beide kanten, maar duidelijk onvoldoende afwerking bij de tegenstander.

Ook in de 2e helft was Kwik niet bij machte om ons ook maar iets in de weg te leggen. Er stond een sterk collectief op het terrein en iedereen had de juiste focus. De juiste tactische keuzes en een spelersgroep die er vol voor wou gaan, hebben geleid tot deze mooie en verdiende overwinning. En zo prijken onze U19’ers aan de kop van de rangschikking met nog 2 wedstrijden te gaan. Eerst tegen Spartacus, daarna tegen Vobako. De strijd om de 4e plek tussen Temse en Vobako woedt nog volop. Zij spelen volgend weekend tegen elkaar. Dus wie welke tegenstander krijgt in Herentals, ligt nog lang niet vast. Het zal spannend blijven tot het einde…