Verslag : AKC/Luma A - Boeckenberg A : 23 - 19  (10-11)
A: Jordan DV (4), Amber E (1+s), Tess V, Thomas T (3+s)

V: Tibo D (1+s), Lauren S (1), Lisa VG (5), Joppe B (1+s)
Wissels : Lucas DR, Seppe C

Scheidsrechters : T. Vlaminckx, N. Pekaar

Met al 3 ploegen zeker van een plaats in de kruisfinale, blijven de wedstrijden van de laatste 2 blokken toch bijzonder interessant vermits de uiteindelijke rangschikking lang niet vastligt.  Dat maakte van deze ontmoeting een topper in de strijd voor de koppositie.  De heenwedstrijd ligt bij de meesten fris in het geheugen.  Onze panters domineerden in een schitterende eerste helft, waarna AKC het in de tweede vlotjes overnam om nog vrij ruim de winst te pakken.  Dit verloop wilden onze spelers niet meer meemaken.  In de tribune zochten de supporters van beide partijen naar hun plaats en begeleidden de trommelaars de aanmoedigingen.

De spelers van beide ploegen beten verdedigend flink van zich af.  Onze panters hadden het in de aanvangsfase moeilijk met de agressie van de tegenstander, wat de thuisploeg de kans geeft om na 3 min. de vakken te doen draaien.  Thomas heeft onmiddellijk een antwoord klaar.  De gelijkmaker komt na een rommelige vrijworp en een korte kans voor Jordan.  De protesten zijn ondertussen niet uit de lucht.  De coach van AKC neemt een time out en krijgt na afloop ervan een groene kaart.  Een inloper van Lisa zorgt voor een eerste voorsprong.  De doelpunten vallen nu bijna in elke aanval, wat net over halfweg resulteert in 6-6.  Iets later neemt Gert een time out, die met luide stem zijn mening geeft aan de spelers over het rommelige aanvalspel.  Daar zit het storingswerk van AKC ook voor iets tussen, alleen moeten onze panters er daar beter mee omgaan.  In de resterende 10 min. van de eerste helft draaien de vakken steeds met een gelijke stand.  Onze panters komen driemaal een puntje voor, het antwoord van AKC komt er steeds.  Als de scheids Jordan een vrijworp toekent, gaat Jari H. uit zijn dak wat eveneens bedacht wordt met een groene kaart.  Hij komt net op tijd terug op het speelveld om Tibo de ruststand te zien vastleggen.

Met amper een verschil in de score belooft de tweede helft een kraker te worden.  Onze panters komen nu wel viermaal twee doelpunten voor.  AKC/Luma lost niet en met 13 min. op de klok staat het opnieuw gelijk, 15-15.  Thomas schiet zijn ploeg terug op voorsprong.  De volgende fase is waarschijnlijk wedstrijdbepalend.  Na een mislukte vrijworp neemt Jarre DL Jordan met beide armen in een omhelzing.  Als die zich daarvan eindelijk kan bevrijden, fluit de scheids fout tegen hem onder de korf terwijl een ver schot van Thomas door de mand ploft.  De beelden staan onder deze link.  Al wat Boeckenberg is gaat uit de bol.  Jordan’s protest is iets te scherp naar de zin van de scheidsrechter, zodat die met een groene kaart naar de bank moet.  Lucas komt in zijn plaats en even later brengt Gert Seppe in zijn plaats voor de rebound.  De match komt even in een status quo, onderbroken door een time out van AKC.  De gelijkmaker komt vlak na hernemen.  Een schot tegen Seppe wordt gecounterd door Lisa, een stip tegen Joppe door een stip van Thomas.  Als Jarre DL daarna tweemaal raak mikt en Lauren een schot tegenkrijgt, neemt Gert zijn tweede time out in een poging het tij te keren.  Een vierde doelpunt op rij van de thuisploeg neemt alle illusie weg.

Na het eindsignaal volgde een ware bestorming van de scheidsrechters.  De ontevredenheid over de wedstrijdleiding nam de overhand op de redelijkheid.  Het leverde Jordan een gele kaart op.  Iedereen was het eens dat Niels en Tom wedstrijden al beter hebben geleid.  Laat ons toch ook even naar onze eigen prestaties kijken.  Ik telde minstens 4 gemiste inlopers, een gemiste strafworp en een viertal gemiste kansen onder de korf.  Teveel voor een overwinning in een topwedstrijd ?  Willen onze panters de eerste plaats in de rangschikking veroveren is winst tegen en op Floriant volgende zaterdag een must, terwijl met argusogen gekeken wordt naar de uitslag van de match AKC-BGW of AKC daar een punt laat liggen.