Zaalcompetitie U19 d.d. 24/2/2024: Vobako U19 A – Boeckenberg U19 A (21-22)

Voor de laatste wedstrijd van de reguliere zaalcompetitie trokken we naar de Kempen om het op te nemen tegen Vobako. Een tegenstander waar we het doorgaans niet gemakkelijk tegen hebben. Voor ons was dit nog een belangrijke wedstrijd. Bij winst zouden we immers op de eerste plaats blijven en zo in Herentals tegen de 4e in de rangschikking uitkomen. Voor Vobako deed deze wedstrijd er niet meer toe, aangezien zij zich niet meer konden plaatsen voor de kruisfinales, maar uiteraard wil je als ploeg elke wedstrijd winnen. En dat hebben we geweten ook. Het werd geen wandeling in het groen, maar een strijd op het scherp van de snee en bleef spannend tot in de laatste seconden.

Aanval: Mado – Mira – Mirko – Senne

WISSEL Charlotte => Soetkin

21-22 penalty Florian

WISSEL Elfie => Charlotte

Ondanks de zeer vroege openingsgoal van Vobako, die we trouwens meteen counterden met 2 doelpunten, hadden we de wedstrijd aanvankelijk onder controle. Getuige daarvan een 4-7 tussenstand na 9 minuten. Maar met Vobako ben je nooit klaar. Onze verdediging sputterde hier en daar wat en beetje bij beetje kwamen ze dichterbij. Meer nog, na een kwartier namen ze de leiding over en maakten vervolgens een kloof van 3 doelpunten. Net vóór rust konden we wel nog milderen tot 14-12.

Werk aan de winkel dus voor het vervolg van deze wedstrijd. We kwamen sterk uit de kleedkamer, want na één minuut in de 2e helft konden we de bordjes weer gelijk hangen, maar die prima start konden we niet verder verzilveren in een voorsprong. Helaas kon Vobako dankzij een prima afwerking weer uitlopen en ook al konden we zelf ook nog scoren en de kloof telkens weer verkleinen, opnieuw keken we na 10 minuten spelen tegen een achterstand van 3 doelpunten aan. Dan was het hoogtijd voor een remonte langs onze kant. Halverwege de 2e helft hadden we dan toch terug een gelijke stand te pakken.

De 20-20 bleef lang op het scorebord staan. Onze spelers bleven ervoor gaan, gooiden hun lichaam bij momenten letterlijk in de strijd en dat loonde. Dankzij enkele cruciale balrecuperaties bleven we in verdediging lang overeind, tot in de 21e minuut Vobako de 21e goal kon maken. Gelukkig kogelden ook wij in de eerstvolgende aanval de bal door de mand, dus 21-21. De sfeer was gespannen en de stress was voelbaar op de tribune. Maar niet bij onze spelers, die rustig bleven en geen overhaaste kansen namen. Bij iets meer dan een minuut vóór affluiten werd een actie onder de paal afgefloten en werd ons een penalty toegekend, die ondanks het tumult in de zaal en de voelbare druk omwille van het belang ervan netjes werd afgewerkt. Het kon niet mooier zijn. De wedstrijd rustig uitspelen was de boodschap en zo was de winst een feit.

Een dikke proficiat voor de ganse ploeg, coaches en begeleiding is hier aan de orde. Wat een zaalseizoen! Onze spelers zijn enorm gegroeid doorheen het seizoen, individueel, maar ook als team. En dat heeft geleid tot zeer mooie wedstrijden, zeker in de eindfase van de competitie. Ook in moeilijke omstandigheden wisten ze zich te handhaven. De kalmte waarmee achterstanden werd weggeknabbeld, is op zijn minst knap te noemen. Een sterke verdediging aangevuld met een steeds beter wordende afwerking heeft hen een verdiende eerste plaats opgeleverd. Laat daar geen twijfel over bestaan. Het is nu zaak om op hetzelfde elan verder te bouwen en vol vertrouwen de kruisfinale aan te vatten.

Banner U19 Seizoen 2023-2024

Volgend weekend is het dan zover, het orgelpunt van de zaalcompetitie. We mogen als Boeckenberg weer trots zijn, want we staan er met maar liefst 3 ploegen. Op zaterdagavond om 21h verwachten we al wie Boeckenberg gezind is voor de kruisfinale van onze topgroep tegen Borgerhout/GW. We weten uit ervaring dat de 9e man een belangrijke rol heeft in de prestaties van onze teams, dus onze spelers hebben je nodig. Ook voor zondag kunnen we een groot blauw legioen gebruiken voor de wedstrijd van onze U17 ploeg om 10h tegen Spartacus en de wedstrijd van onze U19 ploeg om 14h tegen Temse. Be there! We wensen al onze spelers enorm veel succes. You can do this!!!